Rotary Borgloon Haspengouw Rotary Borgloon Haspengouw

Login ledenLogin leden

Historiek

Welkom bij Rotary Club Borgloon Haspengouw.

Rotary is een wereldwijde organisatie van geëngageerde mensen die humanitair dienstbetoon biedt, hoogstaande ethische normen in het zakelijke en professionele leven aanmoedigt en werkt aan de opbouw van goodwill en vrede in de wereld.

Er zijn wereldwijd meer dan 1,2 miljoen Rotariërs in meer dan 200 landen en regio's.

De voornaamste doelstelling van een Rotary Club is dienstbetoon, binnen de eigen gemeenschap, op de werkvloer, op nationaal en internationaal vlak. Rotariërs werken projecten uit in verband met de dienst aan de gemeenschap, die zich richten op de meest kritieke problemen van dit moment, zoals de gezondheid van de kinderen (de uitroeiing van Polio in de wereld is bijvoorbeeld één van onze grote doelstellingen), armoede, honger, milieuzorg, analfabetisme en geweld.

Het permanente Rotary motto is ‘Service above self’.

Rotary Club Borgloon Haspengouw, opgericht in 2002 en officieel erkend in 2003, is een jonge, dynamische en vooruitstrevende club die actief is in het opzetten van projecten om geld in te zamelen en daarmee sociale doelen te financieren vooral in onze eigen gemeenschap. Wij steunden actief verenigingen en instellingen als Intesa, Wiric, Tevona, Ter Heide, De Dageraad, ’t Vincentje e.a..

Rotary Club Borgloon Haspengouw heeft een zeer sterke focus op vriendschap en het bevorderen van de vriendschapsbanden. Vanuit deze vriendschap en met de beide voeten in de wereld beleeft onze Club haar ‘act to serve’ ideaal.